Unieke schepijsvitrine voor de fruitijsjes van Bali Beach

 

Unieke schepijsvitrine voor de fruitijsjes van Bali Beach

Van idee tot realisatie. Van Bali tot in België. Een schepijsvitrine ontwikkelen voor de lancering van populaire Balinese fruitijsjes op de Belgische markt, dat is een lancering waarbij durf en innovatie voorop staan. De specialisatie van Veld Koeltechniek bouwde deze lancering uit tot een succesverhaal.

Frops veroveren de Belgische markt

Made in Bali. Bali Beach is het adres in Knokke-Heist voor kleurrijke accessoires, kledij en woondecoratie uit Bali. Naast de verkoop van deze producten brengen de ondernemers, Dirk Guldemont en Valerie Thys, het populaire Balinese fruitijsje ‘Frops’ op de markt.

Voor de presentatie van deze artisanale Frops, fruit op een stokje, kreeg Veld Koeltechniek de vraag om na te denken over een opvallende en professionele schepijsvitrine. De manier waarop het ijs gepresenteerd wordt, is essentieel voor de verkoop ervan.

Visibiliteit op maat

Met een mooie presentatie smaakt ijs nog lekkerder. Vandaag worden ijsjes gepresenteerd in traditionele vrieskisten met schuifruiten. In het concept van Frops is de presentatie van het naar boven gerichte stokje kenmerkend. Veld Koeltechniek ontwierp een schepijsvitrine die even innovatief is als het product op zich.

Klant aan het woord:

Dirk Guldemont van Bali Beach is erg enthousiast over de samenwerking met Veld Koeltechniek:

“Veld geloofde meteen in het idee om de Belgische markt met Frops kennis te laten maken. Ze dachten proactief met ons mee en gaven suggesties op maat van het concept. We zijn aangenaam verrast over het eindresultaat: de schepijsvitrines zijn innovatief, gebruiksvriendelijk en de compacte displays zijn praktisch tijdens het zomerseizoen.”

Pascal Gillis van Veld Koeltechniek over de samenwerking met Bali Beach

“Een schepijsvitrine vormt meteen het visitekaartje van een bedrijf. Het bedenken van een nieuwe schepijsvitrine voor natuurlijke fruitijsjes was een proces waarin we onze innovatie voorop stelden. Makkelijk in gebruik, een laag energieverbruik en een strak design: daar streven we elke dag naar.”

Ombouw van een bestaande schepijsvitrine

Voor Frops is het van belang dat het fruit en de natuurlijke ingrediënten centraal staan. Zo worden de fruitijsjes gepresenteerd met het stokje naar boven gericht en zonder een plastic verpakking errond. We transformeerden de Italiaanse schepijsvitrine ‘Millennium’ om tot een professionele schepijsvitrine met op maat gemaakte trays. Op elke tray kunnen er zo’n 20 Frops gepresenteerd worden met telkens het stokje naar boven gericht. Dankzij deze natuurlijke presentatie in de professionele schepijsvitrine zijn de Frops meteen herkenbaar.

Naast een schepijsvitrine op maat stelden we hen ook voor om compacte schepijsvitrines te voorzien. De mobiele schepijsvitrines ‘Mini Cream’ zijn ideaal om te verdelen in de verschillende distributiecentra en voor tijdens evenementen. In deze compacte versie worden 50 Frops op een innovatieve manier gepresenteerd.

Constante temperatuur

De professionele schepijsvitrine ‘Millennium’ is voorzien van led-verlichting en energiezuinige ventilatoren. Dankzij het heetgas ontdooisysteem voorkom je onnodig ontdooien en verlies je minder energie. Zo behouden de fruitijsjes steeds de gewenste temperatuur, zowel onder- als bovenaan. Bovendien is de achterzijde voorzien van een handbediend rolgordijn om de schepijsvitrine volledig af te sluiten en zo de temperatuur te behouden.

Wij helpen u graag verder

Vragen over schepijsvitrines?

Ontvang advies.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.