Met ijs gevulde vriezers helpen we Unilever scoren

 

Unilever wil voor zijn Ola, Ben & Jerry’s en softijs maar één ding: zoveel mogelijk sales genereren via zoveel mogelijk verkooppunten. Op een volledige (logistieke) regeling, inclusief vriezers, ijsmachines en ijs bezorgen, zit de multinational niet te wachten. Laat staan op het bestickeren en herstellen van de installaties. Veld Koeltechniek neemt daarom alles uit handen. Echt alles! De verkooppunten ontvangen dus een compleet verkoopklare vriezer of ijsmachine, met het ijs er al in en de reclame erop.

IJshuwelijk tussen professionals

Softijs en verpakt ijs, daar zet Unilever volledig op in. Hoe? Met softijsmachines, koopvriezers en bruikleenvriezers. Om dat goed te doen, sloot de gigant jaren geleden een ‘huwelijk’ met Veld Koeltechniek. Iedereen kent het ‘kindje’ Senseo dat geboren werd uit het huwelijk tussen Douwe Egberts en Philips. Zo leidde de relatie met Veld onder meer tot de MyCornetto softijsmachine en logistiek uitdagende oplossingen voor verpakt ijs.

Logistieke kronkels

Het huwelijk met Unilever kent geen zorgen. Dat komt omdat we samen blijven zoeken hoe het nóg beter kan. Zoals bijvoorbeeld bij de softijsmachine waarvan het personeel van de verkooppunten niet wist hoe de machine werkte. Of zoals bij de vele stappen die er zaten tussen het leveren van een koopvriezer en de eerste ijsverkoop; voordat het ijs van de groothandelaar er was, de bestickering erop zat en de handelaar het ijs op de juiste plaats had staan, gingen er zo een paar omzet verloren. Ook wilde Unilever geen voorraden, vervoer en – bij storing – sleutelen aan de vriezers.

Klant aan het woord:

Ton van Lieshout van Unilever over de samenwerking

“De relatie met Veld gaat vele jaren terug – bijzonder voor ons – en is behoorlijk gegroeid. Wat daarbij geholpen heeft? Dat we allebei openstaan voor kritiek. Dat Veld nu alles regelt voor de koopvriezers en we zelfs geen logistieke partners meer hoeven te zoeken, is voor ons heel aangenaam werken. Hetzelfde geldt voor het feit dat Veld de herstellingen voor ons in de hele Benelux voorziet. We willen namelijk het aantal externe partners minimaliseren. Vooral voor België bleek de koeltechnische service echter moeilijk te stroomlijnen. Veld heeft dat voor elkaar gekregen, wat voor ons een enorm toegevoegde waarde is. Hierdoor zijn we nu goed op weg naar betere KPI’s. Veld is een partner die steeds blijft meedenken.”

Training

Voor elke uitdaging vonden we unieke oplossingen. Zo leren we bijvoorbeeld bij de levering van MyCornetto de mensen van het verkooppunt meteen hoe ze het beste softijs tappen. Daarnaast onderhouden en herstellen we de bruikleenvriezers voor verkooppunten. Stopt zo’n verkooppunt? Dan halen we de vriezer op, reinigen we hem en brengen we deze weer helemaal in orde. Klaar voor de volgende.

Volledig koelpakket voor vriezers

De oplossing waar we echter het meest uniek in zijn: One Cool Process. Vanaf de bestelling tot het werkelijke ijsverkoopmoment regelen wij alles voor uw vriezer. Bestickeren, vervoeren, aansluiten en vullen – you name it. IJs op voorraad houden, de toestand, temperatuur en houdbaarheid bewaken – you got it! Zelfs de displayhardware met de merkbranding plaatsen we. Als wij klaar zijn, kan de verkoop meteen beginnen! Wij genereren dus meteen omzet voor onze klanten.

Alles uit handen gegeven

Mede dankzij One Cool Process houden Unilever en Veld de relatie hecht en hoeven we niet ‘vreemd te gaan’. Want onze 20.000 vierkante meter opslag in-house is genoeg voor de enorme voorraad aan vriezers én vriezers. Zo voorkomen we communicatieproblemen met derden en garanderen we dat we alles op tijd leveren. Wat voor Unilever ook van belang is? De data die we dagelijks heen en weer uitwisselen. Hierdoor kent de multinational op elk moment de status van alle bestellingen, vriezers en het ijs.

Doordat we alles uit handen nemen, helpen we dus goed mee aan de successen en de merken van Unilever. En zo houdt Unilever zijn voorsprong, unieke positie en unieke producten!

  • Vrieskasten
  • Vrieskisten
  • Softijsmachines
  • One Cool Process
  • Reparatie & onderhoud

Wij helpen u graag verder

Vragen over schepijsvitrines?

Ontvang advies.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.