“Ik ben een beetje getrouwd met mijn werk”

“Ik ben een beetje getrouwd met mijn werk”

Al 30 jaar werkt projectleider Gerard Stortelers (53) uit Groenlo bij Veld. Hij is even lang getrouwd met zijn vrouw, met wie hij een zoon en een dochter heeft. Dat zit zo: na zijn opleiding moest hij eigenlijk in militaire dienst. Maar hij wilde veel liever bij Veld aan het werk. De oplossing was dat Gerard en zijn vrouw binnen twee weken getrouwd waren, zodat hij niet in dienst hoefde. “Dat verhaal bewijst eigenlijk wel dat ik een beetje getrouwd ben met mijn werk,” aldus Gerard.

Zijn functie Projectleider Retail houdt volgens Gerard in dat hij met klanten en leveranciers communiceert over wat zijn collega’s verkocht hebben, zodat het uiteindelijk gebouwd wordt volgens de gewenste specificaties: “In overleg met aannemers, architecten en projectleiders van andere formules probeer ik tot een mooie planning te komen. Mijn taak is het stroomlijnen van het project.”Dat daarbij echt niet alles in één keer vlekkeloos verloopt, daar is Gerard heel open in: “Wanneer bepaalde zaken niet goed voorbereid zijn of niet goed op papier gezet, dan is het soms lastig werken. Ook komt het voor dat onze klant op het laatste moment nog met wijzigingen komt, terwijl alles al gepland is. De klant is koning, dus ons doel is altijd om hem te ontzorgen, maar het is altijd weer een uitdaging wanneer dat gebeurt.”

Niet meer alles zelf doen

Problemen oplossen, creatief zijn, meedenken: het zijn allemaal termen die Gerard en zijn werkzaamheden typeren. Eigenlijk al vanaf zijn eerste werkdag bij Veld, zo’n 30 jaar geleden: “Destijds telde ons bedrijf ongeveer 20 medewerkers en was ik de rechterhand van de man die onze technische dienst was. De bedoeling was dat ik zijn opvolger zou worden, maar na een jaar was al duidelijk dat dit veel te hoog gegrepen was voor mij. Inmiddels was de opmars gaande van koelingen voor supermarkten en de realisatie en begeleiding daarvan heb ik helemaal op me genomen. Eigenlijk doe ik dat nog steeds. Alleen deed ik toen nog alles zelf. Van tekenwerk tot inkoop en magazijnbevoorrading. Nu is er veel meer geautomatiseerd en hebben we eigen specialisten voor elk onderdeel. Daardoor kan ik me meer richten op het organiseren van de bouw.”

Problemen oplossen

Het komt soms voor dat een klant niet helemaal goed heeft begrepen wat er nu op papier is gezet voor het project en toch iets anders hadden verwacht. Of dat hij bijvoorbeeld nog net een ander kopschot in gedachten had. Dat zijn vragen waarmee ze Gerard bellen: “Ik vraag ze dan altijd of ze me even tijd willen gunnen, zodat ik kan kijken of ik het op kan lossen. Als ik beloof dat ik vandaag nog terugbel, dan doe ik dat. Met goed nieuws of met slecht nieuws. Dat vind ik zelf heel belangrijk en dat wordt ook gewaardeerd door onze klanten.”

Lastige vragen stellen

Als er tien mensen aan tafel zitten, is Gerard altijd degene die de lastigste vragen stelt. Dat is nodig om het project optimaal te laten verlopen: “Tijdens hectische weken waarin we 50 man aan het werk hebben, loont de goede voorbereiding. Als ik in zo’n week weinig telefoontjes krijg, dan ben ik zeer tevreden. Want elke keer als ik gebeld wordt, is er een probleem en moet dat opgelost worden. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten binnen Veld en mijn eigen werk. Maar dat hou je altijd. Ik ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk door de leuke uitdagingen en collega’s. Mensen helpen en niet steeds op één plek zitten, dat vind ik mooi. Met de grote verantwoordelijkheid die ik heb, kan ik goed omgaan. Gelukkig heb ik een thuisfront dat ook goed kan omgaan met de lange dagen die ik maak.”

Deel dit bericht

Vragen over schepijsvitrines?

Ontvang advies.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.